Obsługa klienta w moim biznesie

Obsługa klienta to usługa prowadzona przez firmę, która ma na celu relację ze swoimi klientami. Przez to pojęcie rozumiemy działalność przez którą klient otrzymuje produkt w odpowiedniej chwili i miejscu. Jest to potężne narzędzie marketingowe. Zwyczajowo tworzy oddział w firmie, i ma na celu rozwiązywanie problemów czy też rozwianie wątpliwości klienta co do kupowanego produktu lub usługi. Zajmuje się zapytaniami o użytkowanie produktu, reklamacjami, gwarancjami, artykułami wadliwymi, wymianami, zwrotami, promocjami, rozwiązywaniem sporów itd. Istnieją w firmach tak zwane call center, które przyjmują zgłoszenia za pośrednictwem telefonu, linie dostępowe w tym przypadku są zazwyczaj bezpłatne. Co raz częściej używa się także, dzięki rozwojowi technicznemu, pocztę elektroniczną lub czat. Obsługa klienta jest pojęciem pracy i formą zapewnienia klientowi jak najlepszej opieki podczas używania naszego produktu lub usługi. Aby zachować klienta w tych trudnych czasach każda firma musi mieć ten dział prowadzony na najwyższym poziomie.

Leave a Reply

Tagi
Zobacz koniecznie
  • Zakup spółkiZakup spółki
    Zakup czy założenie?. Chciałbyś posiadać własne przedsiębiorstwo, a konkretnie własną spółkę. Nie masz jednak doświadczenia, gdy chodzi o kontakty z sądami i instytucjami rządowymi. Właściwie nie masz pojęcia, od czego …
  • Kupno spółekKupno spółek
    Kupno spółek. Nie zawsze prowadzenie własnej działalności gospodarczej przynosi oczekiwane rezultaty finansowe. Czasami bywa zgoła inaczej. Gdy firma traci płynność finansową, należy podjąć ważną decyzję co do jej dalszych losów. …