
Obsługa klienta w moim biznesie
Obsługa klienta to usługa prowadzona przez firmę, która ma na celu relację ze swoimi klientami. Przez to pojęcie rozumiemy działalność przez którą klient otrzymuje produkt w odpowiedniej chwili i miejscu. Jest to potężne narzędzie marketingowe. Zwyczajowo tworzy oddział w firmie, i ma na celu rozwiązywanie problemów czy też rozwianie wątpliwości klienta co do kupowanego produktu lub usługi. Zajmuje się zapytaniami o użytkowanie produktu, reklamacjami, gwarancjami, artykułami wadliwymi, wymianami, zwrotami, promocjami, rozwiązywaniem sporów itd. Istnieją w firmach tak zwane call center, które przyjmują zgłoszenia za pośrednictwem telefonu, linie dostępowe w tym przypadku są zazwyczaj bezpłatne. Co raz częściej używa się także, dzięki rozwojowi technicznemu, pocztę elektroniczną lub czat. Obsługa klienta jest pojęciem pracy i formą zapewnienia klientowi jak najlepszej opieki podczas używania naszego produktu lub usługi. Aby zachować klienta w tych trudnych czasach każda firma musi mieć ten dział prowadzony na najwyższym poziomie.